Kommuniké från Allenex årsstämma 2016

Årsredovisning
Årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse framlades och resultat- och balansräkningar för moderbolaget och koncernen fastställdes. Det beslutades att disponera bolagets resultat i enlighet med styrelsens och den verkställande direktörens förslag.

Ansvarsfrihet
Stämman beslutade att lämna ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören.

Styrelse
Stämman beslutade att till styrelseledamöter välja Peter Maag, Charles Constantini och Matthew Meyer, som alla är ledande befattningshavare i Allenex moderbolag CareDx, Inc. Vidare beslutades om omval av Oscar Ahlgren och Sven-Olof Johansson. Allenex VD Anders Karlsson valdes också till styrelseledamot. Peter Maag valdes till styrelsens ordförande. Ledamöterna Anders Williamsson, Jan Eriksson och Gunnar Mattsson lämnar styrelsen.

Revisor och revisorssuppleant
Stämman beslutade att intill tiden för utgången av nästa årsstämma som revisor välja Ernst & Young AB med auktoriserade revisorn Fredrik Norrman såsom huvudansvarig revisor.

Taggar: