Aller media först i Sverige med Programmatic Guaranteed

Idag rullade Aller media ut den allra första svenska annonskampanjen med Programmatic Guaranteed baserat på Double Click. Det är Amnet som erbjuder lösningen till Carats kund Marbodal som kommer att köra Programmatic Guaranteed på sex av Aller medias sajter.

Vi ser att programmatic är framtiden för annonsering! Under hösten har vi satsat hårt på vår programmatiska affär och känt av ett ökat intresse för garanterade programmatiska placeringar. Den enkla processen ger ett direkt värde till våra kunder som vi är glada över att vara först i Sverige med att leverera, säger Susanne Persson, ansvarig för programmatic på Aller media.

För Aller media är den programmatiska affären en viktig satsning och i augusti rekryterades Susanne Persson för att driva den. Sedan dess har Aller medias programmatiska affär ökat markant varje månad.

− Det känns spännande att vara först ut i Sverige med att köpa Programmatic Guaranteed via Googles Double Click och extra roligt att vi kommer igång på så kvalitativa sajter, säger Marcus Rödén på Amnet som är Dentsu Aegis Networks trading desk.

Vi är glada över att kunna hjälpa ytterligare publicister och annonsörer att effektivisera processen av direkt sålt annonsutrymme via Double Click och ge dem möjlighet att utnyttja fördelarna av programmatisk handel i sin affär, säger Valerie Richardson, Head of Publisher Solutions, Double Click by Google.

För mer information, vänligen kontakta:

Susanne Persson, Ansvarig för programmatic på Aller media
Tel: 08-57 80 11 17 eller mejl: susanne.persson@aller.se

Lotta Cederbom, Kommersiell direktör på Aller media
Tel: 08-57 80 11 69 eller mejl: lotta.cederbom@aller.se

Om Aller media

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom populärpress, med en marknadsandel på 52 procent och vi säljer 68 miljoner tidningar om året. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom veckotidningar, magasin och familjetidningar såsom ELLE, Café, Må Bra, Svensk Damtidning, ELLE Décoration, Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina och Residence. Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och utvecklar ständigt nya sätt att underhålla våra läsare.  Varje månad läser i snitt 3,2 miljoner svenskar en eller flera av de 40 titlar som ges ut av Aller media. 9 av de 10 mest lösnummersålda titlarna i handeln kommer från Aller media och vi driver flertalet framgångsrika webbplatser. Läs mer på aller.se