Här är nya CHIC!

Denna vecka kommer nya CHIC ut i butik. ”Ännu mer fokus på mode och skönhet”, säger nytillträdda chefredaktören Caroline Sandström.

Nya CHIC har delvis bytt kostym och anpassats för att passa ännu bättre in i målgruppen, kvinnor 20-35 år.

– Vi har förtydligat vårt mål med magasinet genom att lägga ännu mer fokus på mode och skönhet. Samtidigt har vi behållit CHICs DNA som strävar efter att ge läsarna de bästa tipsen, de mest relevanta reportagen och intervjuerna de inte vill missa, säger Caroline Sandström och fortsätter:

– Mitt mål med CHIC är att vara den självklara inspirationskällan för alla unga kvinnor. Precis som en PT fast inom mode, skönhet och livsstil.

Sajten chic.se kommer också inom kort att nylanseras med nytt, inspirerande innehåll och fler profiler.

– Vi jobbar nu stenhårt med att vässa alla våra kanaler så att vi ännu starkare kan positionera oss som det självklara valet för målgruppen unga kvinnor, säger Caroline Sandström.

CHIC flyttades i höstas från Aller media till dotterbolaget Frida Förlag, Sveriges största mediehus för unga kvinnor. Våra varumärken CHIC, SOLO, FRIDA, SHAPEUP och VECKANS NU förser varje dag hundratusentals kvinnor med inspirerande och underhållande innehåll – digitalt, i sociala medier, i print och med poddar och event.

Kontaktuppgifter till Caroline Sandström: caroline.sandstrom@fridaforlag.se och 076-024 49 00.