Karin Nordin blir ny chefredaktör för ShapeUp

Karin Nordin tillträder sin tjänst som chefredaktör på ShapeUp på Frida förlag den 15 december 2015.

ShapeUp lanserades för snart två år sedan och tog snabbt en tydlig position i segmentet träning/hälsa/livsstil. ShapeUp är i dag ett av branschens ledande varumärken i sin nisch.

Nu tar Karin Nordin över som chefredaktör för ShapeUp efter Johanna Boström. Karin Nordin kommer närmast från tjänsten som chefredaktör på tidningen SOLO, som också ges ut av Frida förlag.

– Karin Nordin är en stjärna som har gjort en fantastisk resa med SOLO. Tidningen har under hennes ledning blivit en självklar del i många unga kvinnors liv. Nu ser jag fram emot att hon ska göra samma fina resa med ShapeUp i samtliga kanaler, säger Anders Juhlin, vd på Frida förlag.

Karin Nordin har tidigare jobbat som skönhetsredaktör på tidningen Frida och sedan skönhetsredaktör, reporter och chefredaktör på SOLO.

– Jag har haft en helt fantastisk tid med SOLO. Det är en produkt jag känner för till hundra procent och vars läsare jag verkligen älskar. Nu ser jag framemot att ge mig in i en ny nisch, men med samma fokus; att underhålla, inspirera och engagera tjejer. Det är det bästa jag vet och det finns en stor utvecklingspotential i varumärket ShapeUp, säger Karin Nordin, tillträdande chefredaktör.

Dessutom tillträder Katarina Muhr som tillförordnad chefredaktör för SOLO. Katarina Muhr kommer senast från en tjänst som redaktör på SOLO och har tidigare erfarenhet från Elle, Veckorevyn och Cosmopolitan.

– SOLO är ett fantastiskt varumärke och det är ett riktigt drömjobb att ta över som tillförordnad chefredaktör. Jag tänker satsa stenhårt på att SOLO ska fortsätta att vara Sveriges bästa magasin för unga kvinnor, både i print och på andra plattformar. Det känns otroligt kul och spännande att utveckla tidningen och varumärket i alla de kanaler där våra läsare och användare finns och fortsätta ge dem ett vasst innehåll, säger Katarina Muhr.

Frida förlag är Sveriges största tidskriftsförlag för unga kvinnor. Vi är ett passionerat och socialt medieföretag som varje dag förser hundratusentals kvinnor med inspirerande och underhållande innehåll och välkända varumärken som SOLO, FRIDA, CHIC, VECKANS NU, GLITTER och SHAPEUP.

Frida Förlag är ett helägt dotterbolag till Aller Media.