Kungligt rekord för Svensk Damtidning

Med sitt bröllopsnummer har Svensk Damtidning, den kungliga veckotidningen, slagit ett historiskt försäljningsrekord. Med över 260 000 exemplar har man sålt fler tidningar än vid kungaparets bröllop 1976.

Svensk Damtidnings bröllopsnummer, nr 26, har sålt 264 000 exemplar och därmed slagit ett historiskt rekord. Tidningen har haft en ökning med 88 procent gentemot ordinarie försäljning och efterfrågan har varit så pass stor att 30 procent av butikerna sålt slut på tidningen.

- Jag är i chock, säger chefredaktör Karin Lennmor. Vi hoppades och trodde hela tiden på att vår bröllopsupplaga av tidningen skulle sälja väldigt bra, men när det väl händer blir man ändå helt mållös.

- Vi har till och med slagit siffrorna från kungaparets bröllop 1976, då vi sålde 245 000 exemplar. Rekordet blir ännu häftigare när man tar hänsyn till hur stor mediebevakningen och konkurrensen varit inför Kronprinsessans och Daniels bröllop.

Mer information Karin Lennmor, chefredaktör för Svensk Damtidning, telefon 070-6235771

Om Aller media Svensk Damtidning ges ut av Aller media, som levererar inspiration, avkoppling och underhållning till miljoner svenskar. Aller media ger ut mer än 30 tidningar och driver flertalet framgångsrika webbplatser. Varje månad läser över 4 miljoner någon av Aller medias tidsskrifter och varje vecka besöks företagets webbplatser av 2,7 miljoner unika besökare. Allerkoncernen är Nordens största populärpressföretag, med verksamhet i Danmark, Sverige, Norge och Finland.