Maud Onnermark ny chefredaktör för Matmagasinet

Tidningen Matmagasinet får från och med i höst en ny chefredaktör i Maud Onnermark.

Maud Onnermark är känd som TV-kock i SVT:s Go’kväll och har arbetat på olika mattidningar i mer än 20 år, bland annat på Allt om Mat och Laga Lätt, en tidning hon var med och startade. Hon kommer närmast från en tjänst som redaktionschef på Spoon Publishing, ett Bonnierägt förlag som i huvudsak ger ut kundtidningar.

Hon har också skrivit ett flertal kokböcker, bland dem Lättlagade deserter, Lättlagat på 20 minuter och Lättbakat, samt medverkat i Bonniers Stora Kokbok.

2002 tilldelades hon Gastronomiska Akademiens Guldpenna.

- Jag brinner för mat och vin! Det är både mitt jobb och min fritid.

I höst startar Aller media ett nytt bolag, Mat & Vänner förlag AB. VD blir nuvarande marknadsdirektören BG Nilensjö. Mat & Vänner förlag AB ska bland annat ge ut Aller medias titlar inom mat- och drycksegmentet (Mat & Vänner, Baka, Mat & Vänner Vin och Matmagasinet). Maud Onnermark blir chefredaktör för Matmagasinet men också teamledare för hela matsegmentet i det nya bolaget.

– Det ska bli fantastiskt roligt att få vara med om en sådan här satsning, en nystart där det faktiskt finns en tidning för alla matintresserade. Jag ser fram emot den direkta läsarkontakten och det ska bli roligt att vara på en så bred mattidning som Matmagasinet.

För mer information, kontakta Maud Onnermark 070-237 5929

BG Nilensjö 042-17 37 96

Foto: Mårten Mattsson/SVT (Från Go'kväll)