Ny digital plattform ska locka fler talanger till Aller media

Aller media, som tidigare i år blev nominerat till Årets Employer Branding-företag, storsatsar på att bli en ännu mer attraktiv arbetsgivare bland unga talanger. Som en del av satsningen lanserar företaget nu en ny digital plattform, Aller media Karriär. På sajten kan studenter och talanger som nyss kommit ut i arbetslivet ta del av spännande projekt och jobbmöjligheter inom Aller media. Varje år rekryterar Aller media 30-40 nya medarbetare.

På den nya sajten finns bland annat lediga jobb och praktikplatser, spännande aktiviteter och seminarier som Aller media anordnar samt senaste nytt från Aller media.

-         Employer Branding är ett prioriterat område för Aller media som vi arbetar långsiktigt med. Vi har mycket intressant att berätta om och nu har vi en samlingsplats för alla de aktiviteter som ryms inom Employer Branding-arbetet, säger Aller medias vd Bodil Ericsson Torp.

Inom Aller media jobbar man aktivt med både interna och externa aktiviteter inom utbildning och karriär. Tillsammans med Hyper Island genomfördes en stor utbildningssatsning i oktober för samtliga medarbetare och under året har Aller media hållit ett flertal gästföreläsningar hos högskolor och universitet. Med satsningarna vill man öka kontaktytan till talanger och fylla på med kunskap från omvärlden.

-         Att jobba strukturerat och konsekvent med talanger är en mycket viktig pusselbit i vår utveckling. Vi är redan idag relativt välkända och populära hos personer med redaktionell bakgrund. Som utvecklingen ser ut behöver också vi bli attraktivare bland personer med annan bakgrund eftersom vi vill driva nyskapande projekt på digitala plattformar. På Aller media Karriär samlas information om möjligheter hos Aller media och sajten kommer med tiden att utvecklas, säger HR-direktör Nils Hederström.

Besök Aller media Karriär: karriar.aller.se