Ny marknadschef och ny eventchef på Aller media

Report this content

Aller media förstärker sin marknadsorganisation i Stockholm genom att rekrytera Anna Ringholm som ny marknadschef och utse Shatilla Holm som eventchef. Anna Ringholm kommer närmast från Pierre Robert Group som marknadschef. Shatilla Holm arbetar idag som försäljningschef inom Aller media, men tar nu klivet upp till att bli ny eventchef.

Med denna förstärkning stärker Aller media sin position för att fortsätta vara marknadens ledande mediehus och erbjuda både läsare, kunder och partners upplevelser i alla kanaler och plattformar.

– Jag är mycket glad och stolt över de här utnämningarna. Anna Ringholm kommer att kunna bidra till att bygga vidare på våra starka varumärken. Hon har en gedigen kunskap från snabbrörliga konsumentvaror och även erfarenhet kring hur man arbetar med digitalisering från sin tid på Pierre Robert Group. Shatilla har varit hos oss sedan 2012 och har ett exceptionellt driv och ambition. Men henne vid rodret är jag säker på att våra höga målsättningar inom event-delen kommer att nås, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Aller media presenterade tidigare i våras starka resultatsiffror för 2013/2014, trots att det har varit ett tufft år för tidskriftsbranschen. Utifrån den starka positionen satsar nu företaget på att stärka sitt erbjudande i flera kanaler och att utveckla nya segment.

– Att jobba på Sveriges ledande mediehus och i en tid med stark förändring, är en spännande utmaning. Min erfarenhet från detaljhandeln och som medieköpare, gör att jag kommer kunna bidra en hel del i den utveckling som nu sker inom Aller media, säger Anna Ringholm.

Redan idag är event en del som växer inom Aller media, där man har en stark position inte minst med Ellegalan, Cafés stora modepris, MåBra-kvällar och Chic galan och andra live upplevelser. Målsättningen är att utveckla dessa och skapa nya, för att kunna möta läsare och kunder på nya arenor.

– Jag har varit på Aller media i tre år och även drivit några av våra mer framträdande event. Jag kan se en stor potential i att utveckla detta område vidare och längtar redan nu efter att få ta över det fulla ansvaret. Inom ett par år är jag övertygad om att live upplevelser kommer vara en väsentlig del i Aller medias intäkter och profil, säger Shatilla Holm.

Anna Ringholm (bild 1) tillträder i augusti och Shatilla Holm (bild 2) i oktober.

Lotta Cederbom

Kommersiell direktör

Tel: 08 - 57 80 11 69

Lotta.cederbom@aller.se