Stora framgångar för Aller media på Tidskriftsgalan

Igår delade Sveriges Tidskrifter ut Tidskriftspriset där Aller media är riktigt stolta över följande två priser:

Årets tidskriftsevent som gick till ELLE-galan med följande motivering:

Med passion och hårt arbete har detta blivit galornas gala – förebilden som de flesta jämför sig med vad gäller sponsring, gästlista, mediegenomslag och inte minst glamour. Vinnaren av Sveriges Tidskrifters första event-pris är ELLE-galan!

– Jätteroligt efter ett intensivt men väldigt roligt år. Hårt arbete lönar sig när det är ett fantastiskt teamwork mellan annons, redaktion och marknad! Vill å mina, Cia Jansson och Maria Sjölanders vägnar tacka alla inblandade för deras hårda arbete, säger Shatilla Holm, Live-chef.

Dessutom delades priset för Årets Journalist ut till Magda Gad för reportage som hon gjort för bland annat Café.

– Ja! Fantastiskt att Magda vann, och otroligt välförtjänt! Det märktes på Magda igår hur glad hon blev över priset, inte minst vid hennes tacktal som berörde många. Varje gång man pratar jobb med Magda slås man av hur dedikerad hon är, och vilka uppoffringar hon gör för att skriva sina reportage. Vi på Café har ju en lång tradition av prisvinnande dokumentära reportage och det är alltid kul att få belöning för det jobb vi lägger ner. Det ser vi också i alla förslag vi får från frilansare, att vi är en plattform för det här berättandet. Nu ska Magda åka iväg till Rumänien igen där hon bevakar bland annat romernas situation för Expressen, men vi har redan börjat smida planer för nya reportage under 2016. Kul! säger Jonas Terning, chefredaktör på Café.