Wyatt och Aller media i strategisk allians kring Blogg.se

Sveriges största bloggtjänst – Blogg.se – får ny ägarstruktur från och med 1 juli. Wyatt Media Group investerar och blir ny delägare tillsammans med Aller media. Parterna, som äger 50 % var, betraktar omvandlingen som en offensiv satsning för att lyfta Sveriges främsta bloggtjänst ytterligare.

- Efter att vi nu utvecklat blogg.se till den ledande bloggtjänsten i Sverige känner vi att den här affären är rätt steg för att göra blogg.se till en långsiktig och lönsam verksamhet. I Wyatt får vi ytterligare en stark ägare, med både erfarenhet och ambitioner, säger Roland Karlsson, grundare och vd i Blogg.se.

Hans Althin, affärsutvecklingsdirektör på Aller media, och Fredric Gunnarson, ansvarig för affärsutveckling och förvärv på Wyatt menar att det finns stora fördelar när aktörer delar på ägarskapet på det här viset:

– Genom att kombinera Aller medias styrkor med Wyatt Media Groups gedigna erfarenheter från till exempel Lunarstorm och Bilddagboken är vi övertygade om att vi kan hitta nya spännande lösningar för bloggare och annonsörer, och på så sätt vidareutveckla tjänsten.

Parterna har kommit överens om att köpeskillingen är konfidentiell.
För ytterligare information kontakta: Hans Althin, Affärsutvecklingsdirektör, Aller media AB tel 0705-161587 Fredric Gunnarson, ansvarig affärsutveckling och förvärv, Wyatt Media Group AB tel 0709-53 44 99

Om blogg.se Blogg.se är Sveriges största bloggtjänst/bloggnätverk och besöks varje vecka av 2.3 milj unika besökare (källa: NielsenNetratings). Dagligen görs mer än 200.000 inlägg och kommentarer på Blogg.se.

Om Wyatt Media Group Wyatt Media Group är ett digitalt mediehus med fokus på unga. I Sverige når Wyatts sajter 85 procent av alla ungdomar mellan 15-25 år. I Wyatt Media Group ingår bl.a. siterna Bilddagboken, Bloglovin och Tyda. Wyatt Media Group är ett helägt bolag i CLS Holding.

Om Aller media Aller media levererar inspiration, avkoppling och underhållning till miljoner svenskar. Aller media ger ut mer än 30 tidningar och driver flertalet framgångsrika webbplatser. Aller-koncernen är Nordens största populärpressföretag, med verksamhet i Danmark, Sverige, Norge och Finland.