Åkerströms har fått order till ny kund i Tyskland

Åkerströms Björbo AB har i dagarna mottagit en order från ett tyskt säkerhetsföretag. Affären går via Åkerströms distributör i Tyskland, TRL Funksysteme GmbH och ordervärdet på denna affär uppskattas till cirka 0,5 MSEK.

Denna order är en kundspecifik radiostyrningslösning till ett helt nytt användningsområde för Åkerströms, säger Andreas Hedström, Försäljnings/Exportchef på Åkerströms.

Radiosystemet skall användas för påkallande av hjälp i nödsituationer där användaren trycker på knappen på sändaren för att påkalla hjälp och så fort signalen har kommit fram till mottagaren, börjar sändaren att vibrera för att indikera för användaren att nödsignalen har kommit fram och att hjälp är på väg.

I och med att Åkerströms kunde erbjuda en bra kundanpassad lösning utifrån kundens speciella krav fick vi ordern, säger Andreas Hedström.

Åkerströms erbjuder ett stort sortiment av både standard och kundspecifika radiostyrningslösningar för en mängd olika applikationer. Denna lösning är en av många kundanpassade lösningar med särskilda krav från kund.

För mer information besök Åkerströms på www.akerstroms.se

Andreas Hedström

Försäljning/Exportchef