• Allgon AB/

Michael Nyqvist blir ny säljchef på Smarteq samtidigt som man förstärker utvecklingsenheten med Yuan Xu

Michael Nyqvist blir ny sälj och marknadschef för Smarteq samtidigt som Smarteq förstärker sina resurser inom antennutveckling genom Yuan Xu. Michael har arbetat på Smarteq sedan 2010 och har en gedigen teknisk bakgrund. Han har tidigare arbetat som Europeisk försäljningschef för distribution av infrastrukturantenner hos Laird Technologies.   Yuan Xu kommer närmast från Laird Technologies där han spelat en central roll vid antennutveckling och framtagande av ett antal viktiga patentlösningar. Yuan har en gedigen senior kompetens inom ett brett spektra av antennplattformar och framförallt MIMO teknik. ”Det känns väldigt kul, speciellt med de nya försäljningskanalerna genom Kathrein, som vi nu har börjat bearbeta. Det händer också en hel del på smarta mätare där aktiviteterna ökat i fler länder” säger Michael Nyqvist VP Sales Smarteq ”Jag är väldigt glad att vi förstärker vår utvecklingsavdelning med en kraftfull senior resurs för antennutveckling då vi står inför flera spännande projekt och nyutveckling av produkter ” säger Christian Olsson, vice VD Smarteq

För mer information:

Christian Olsson                                                         Michael Nyqvist

vVD Smarteq                                                               VP Sales Marketing

Tel. 0733-859 260                                                       Tel. 0733-859 92 61
christian.olsson@smarteq.com                                   michael.nyqvist@smarteq.com

Om Smarteq

Smarteqs affärsidé är att sälja och utveckla antennsystem för ökad tillgänglighet, effektivitet och säkerhet, i en trådlös värld. De prioriterade marknadssegmenten är Automotive, M2M och Consumer. Verksamheten är fokuserad på försäljning och utveckling av antennprodukter för OEM- och eftermarknaden. Smarteq har egna resurser för produktutveckling, inköp och försäljning. Tillverkningen är i huvudsak utlagd till externa partners i Asien och Europa. Smarteq har totalt 15 anställda i Sverige och Kina. Marknadsbearbetningen sker genom upparbetade försäljningskanaler globalt. Smarteqs B-aktie handlas på First North med Remium Nordic som Certified Adviser.

E-post: johan.harden@smarteq.com