Satmission tar ny order om 6 MSEK

Satmission som ingår i Allgongruppen meddelade idag att man fått en ny order om 6 MSEK för leverans under andra kvartalet 2018. Det är den andra ordern avseende ett ramavtal på 180 avancerade antennsystem som skall levereras under tre år. Det totala kontraktsvärdet uppgår till cirka 70 miljoner svenska kronor förutsatt att avtalet avropas i sin helhet under tre år, och är en av de större affärer som Satmission har vunnit.

Antennsystemen är avsedda för kommunikation med satellit och levereras till kund för sammansättning och slutligt bruk på plats.

” Det är positivt att den här affären utökas med fortsatta leveranser, vi har rätt produkter med bra kvalitét och prestanda, säger Niclas Karlsson, Försäljningschef för Satmission AB i Kalix.

För ytterligare information:

Johan Hårdén, vd Allgon AB