Satmission tar ny order om 6 MSEK

Satmission som ingår i Allgongruppen meddelade idag att man fått en ny order om 6 MSEK för leverans under andra kvartalet 2018. Det är den andra ordern avseende ett ramavtal på 180 avancerade antennsystem som skall levereras under tre år. Det totala kontraktsvärdet uppgår till cirka 70 miljoner svenska kronor förutsatt att avtalet avropas i sin helhet under tre år, och är en av de större affärer som Satmission har vunnit.

Antennsystemen är avsedda för kommunikation med satellit och levereras till kund för sammansättning och slutligt bruk på plats.

” Det är positivt att den här affären utökas med fortsatta leveranser, vi har rätt produkter med bra kvalitét och prestanda, säger Niclas Karlsson, Försäljningschef för Satmission AB i Kalix.

För ytterligare information:

Johan Hårdén, vd Allgon AB

Telefon: 0733 859219

E-post: johan.harden@allgon.se

Allgon är en världsledande aktör inom industriell radiostyrning. Vi utvecklar system och produkter med en stor bredd av industriella tillämpningsområden till kunder i Europa, USA och Asien. Kundbasen finns inom branscher som fordon, transport, bygg och TMT-sektorerna. Allgon har omkring 360 anställda i 15 länder. Radiostyrda system står för huvudparten av Allgons omsättning genom dotterbolagen Tele Radio och Åkerströms, två bolag som kompletterar varandra. Åkerströms fokuserar på tung industri med höga krav på flexibilitet, säkerhet och livslängd i främst Sverige medan Tele Radio levererar ett bredare utbud och standardiserade system i hela världen. Allgon har därutöver verksamhet inom Connectivity. Bolaget har sitt huvudkontor i Kista och är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm (ALLG B) med FNCA Sweden, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, som certified adviser.