Satmission vinner ny order i Kina

STOCKHOLM, Sverige - 13 september 2017 - Satmission, ett företag i Allgongruppen, har tecknat ett nytt avtal för att integrera sin satellitantenn-lösning Live / Now i en kinesisk kunds broadcasting-system.

Den nya ordern lägger till ännu en kund på Satmissions lista över globala affärer. Projektet startar och avses att genomföras under Q4, 2017. Ordern är värd 500.000 sek.

- Vi är väldigt stolta över det förtroende som vår nya kund visat för oss och våra lättanvända och tillförlitliga satellit-kommunikationslösningar. Den här ordern är en viktig milstolpe i vår fortsatta expansion på den kinesiska marknaden, säger Mats Andersson, VD för Satmission.

För mer information, kontakta:

Mats Andersson, VP, Satmission
mats.andersson@satmission.com

Om Satmission

Satmission är en ledande leverantör av säkra satellit- och IP-kommunikationslösningar.
Besök satmission.com

Denna information är sådan information som Allgon AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom Allgons kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 september 2017 kl 09.00. Certified Adviser är Redeye AB.