Smarteq startar upp produktionen av den nya multifunktionsantennen till Volvo Lastvagnar

Volvo Lastvagnar lanserar den 5 september i Göteborg den nya versionen av storsäljande lastbilarna Volvo FH och prestigebilen FH 16. Smarteq startar därmed upp produktionen och tillverkningen av den nya multifunktionsantennen.

-          Utvecklingsprojektet av den nya antennplattformen påbörjades 2008 och är en patenterad lösning framtagen av Smarteq. Vi går nu in i produktionsfasen och vi ser fram emot en stegvis uppstart av produktionen som under kommande år kommer att ha en betydande omsättning för Smarteq säger Johan Hårdén, VD Smarteq AB

För mer information:

Johan Hårdén                                                             Christian Olsson

VD Smarteq                                                                 VP Operations and Engineering

Tel: +46 (0)733 859 219                                             Tel:+46 (0)733 859 260

E-post: johan.harden@smarteq.se                          E-post:christian.olsson@smarteq.se

Smarteqs affärsidé är att sälja och utveckla antennsystem för ökad tillgänglighet, effektivitet och säkerhet, i en trådlös värld. De prioriterade marknadssegmenten är Automotive och Communications. Verksamheten är fokuserad på försäljning och utveckling av antennprodukter för OEM- och eftermarknaden. Smarteq har egna resurser för produktutveckling, inköp och försäljning. Tillverkningen är i huvudsak utlagd till externa partners i Asien och Europa. Smarteq har totalt 15 anställda i Sverige och Kina. Marknadsbearbetningen sker genom upparbetade försäljningskanaler globalt. Smarteqs B-aktie handlas på First North med Remium Nordic som Certified Adviser.

E-post: johan.harden@smarteq.se