VD för Allgon Asien

Christian Olsson blir VD för Allgon Asien. Tillträde sker den 1 februari 2016. Christian Olsson ansvarar idag för operations på Smarteq Wireless AB, ett dotterbolag inom Allgon gruppen. Christian Olsson var dessförinnan global inköpsdirektör på Laird Technologies och bosatt i Kina.

Allgon Asia Tianjin kommer primärt att fokusera på tillverkning och sammansättning av produkter och system för Åkerströms. Åkerströms har bedrivit verksamhet i Tianjin sedan 2011 och har idag 15 medarbetare. Verksamheten omsätter cirka 13 miljoner kronor på årsbasis. Åkerströms och Allgon ser en god tillväxtpotential för verksamheten i Kina både när det gäller Åkerströms och Smarteq Wireless produkter.

Allgon Asia Tianjin är tänkt att utgöra ett centralt nav för både försäljning och tillverkning för hela Allgongruppen. Allgon Asia kommer att hantera lokala tillverkningspartners samt försäljning till distributörer och OEM-kunder för dotterbolagen i Allgongruppen.

Det är en spännande resa som nu börjar. Från start har vi försäljning och duktiga medarbetare på plats. Vi ser även ett stort intresse för våra antenner hos tillfrågade potentiella kunder.
I Allgongruppen har vi en väl etablerad metodik för att effektivisera och förbättra lönsamhet vilket vi kommer kunna implementera i övriga bolag inom Allgongruppen säger Christian Olsson VD Allgon Asia.

Mer info

Allgon AB                                                                                                                             Allgon Asia Tianjin

Johan Hårdén                                                                                                                      Christian Olsson

Tfn. 0733 859 219                                                                                                                Tfn. 0733 859 260