Allgon expanderar i Göteborg och flyttar till nya lokaler

Allgon expanderar i Göteborg och flyttar till nya lokaler Allgons lansering av nya produkter och en förväntad efterfrågeökning har lett till behov av fler anställda samt större produktionsytor. Lokalytan ökas nu från drygt 1.000 kvm till 3.000 kvm. Idag invigs Allgons nya lokaler på Kruthusgatan i centrala Göteborg. Allgons verksamhet i Göteborg har vuxit kraftigt sedan starten i Göteborg 1997. Idag har Allgon ett femtiotal anställda i Göteborg, jämfört med 25 personer i maj 1998. Allgon planerar att fortsätta att expandera och innan årets slut räknar företaget med att nyanställa ytterligare ett flertal personer. De nya lokalerna har integrerade produktions- och utvecklingsytor, och är mycket ljusa och flexibla. Det är högt till tak och kontorsdelarna har byggts i flera plan. Läget vid Kruthusgatan ger också en närhet och enkla kommunikationer för såväl kunder och leverantörer som för personalen. - Vi etablerade oss i Göteborg därför att det finns kvalificerad arbetskraft här. Dessutom har Chalmers Tekniska Högskola en bra utbildning inom våra teknikområden, säger Jan Edhäll, VD Allgon AB. Allgon Mobile Communications i Göteborg utvecklar, producerar och marknadsför antenner för satellittelefoner. Allgon ligger idag långt framme i detta marknadssegment och samarbetar med de flesta större telefontillverkarna samt innehar ett antal patent. Allgon System i Göteborg utvecklar, producerar och marknadsför radiolänkprodukter. De första radiolänkprodukterna introducerades på marknaden i mars och försäljningen beräknas ta fart mot slutet av året. För ytterligare information kontakta Christina Hillesöy, Telefon: 08-540 831 10 Informationschef, Allgon AB eller 0708-633086 E-post christina.hillesoy@allgon.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/19/19990519BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/19/19990519BIT00200/bit0002.pdf