Allgon Mobile Communications ("AMC") varslar 100 anställda

Allgon Mobile Communications ("AMC") varslar 100 anställda Allgons affärsområde AMC, som är underleverantör av antenner till mobiltelefon-tillverkare, varslar 100 anställda om uppsägning i Åkersberga. Orsaken är främst kraftigt nedjusterade prognoser från kunder. - Ett tydligt trendbrott kunde ses efter julhandeln. Prognoserna från våra kunder förändrades till en klart lägre nivå, säger Björn Berndtsson, chef för AMC. Totalt varslas 68 verkstadsarbetare. Av dessa slutar 25 snarast och 43 arbetar kvar till mitten av augusti. Dessutom sägs 32 tjänstemän upp. Totalt arbetar drygt 1 300 personer inom Allgon-koncernen. - Vi måste genomföra denna nedskärning för att trygga en långsiktig utveckling av bolaget. Trösten är att de flesta uppsagda är unga och har bra utbildning. Läget på arbetsmarknaden i norra Stockholmsområdet är sådant att jag hoppas att alla snabbt får nya jobb, säger Björn Berndtsson. För ytterligare information kontakta: Björn Berndtsson VD, Allgon Mobile Communications AB tel: 08-540 823 55 Lars Spongberg Koncernchef, Allgon AB tel: 08-540 822 31 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00200/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00200/bit0003.pdf