Allgon System expanderar i Solna

Allgon System expanderar i Solna Den ökade efterfrågan på täckningslösningar och repeatrar har lett till behov av större lokaler. Allgon Systems repeaterverksamhet flyttar till nya lokaler i Solna och passar i samband med det på att även flytta sin produktion av repeatrar från Näsby Park till Solna. - Detta innebär att all verksamhet inom produktområdet repeatersystem är samlade under samma tak. Med utveckling och produktion i samma byggnad underlättas samarbetet mellan avdelningsgränserna och vi kan därigenom uppnå effektivitetsvinster, säger Bengt Broman, VD Allgon System. - De nya lokalerna gör det också möjligt att öka produktionskapaciteten. Repeatersystem är ett produktområde inom Allgon System. En verksamhet under kraftig expansion som ingår i repeatersystem är ingenjörsgruppen "Allgon Coverage Solutions" som nu får lokaler att växa i. Allgon Coverage Solutions designar och levererar kompletta kundanpassade system av repeatrar som används för mobiltelefontäckning i t ex tunnelbanor, väg och tågtunnlar, flygplatser, stora butikscentrum och underjordiska gruvor. Exempel på nyligen avslutade projekt är Bryssels flygplats och gruvorna i Gällivare och Kiruna. Allgons repeatrar finns för samtliga mobiltelefonstandarder och är installerade över hela världen. Idag har Allgon System drygt 70 personer anställda i Solna. För ytterligare information kontakta Bengt Broman Telefon: 08 540 822 63 VD, Allgon System AB eller 070/ 820 63 67 E-post: bengt.broman@allgon.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/28/19990528BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/28/19990528BIT00030/bit0002.pdf