Allgon utvecklar MCPA-förstärkare för tredje generationens mobilnät

Allgon utvecklar MCPA-förstärkare för tredje generationens mobilnät Allgon Systems satsar på produkter för tredje generationens mobilnät. Bland annat ska Allgon ta fram så kallade MCPA-förstärkare (Multi Carrier Power Amplifier) som används i basstationerna för 3G. MCPA är en viktig byggsten i tredje generationens mobilnät. Dess uppgift är att förstärka mobilsignalerna i basstationerna. För Allgon Systems är MCPA-förstärkaren mer än en ny produkt. - Det finns en stor marknadspotential för MCPA-förstärkare i sig, men MCPA- satsningen är framförallt ett viktigt led i att förstärka vår roll som en 3G-partner för system-leverantörer och operatörer. Inom Allgon har vi unika kompetens för utveckling av utrustning till basstationer, säger Lars Jehrlander, VD för Allgon Systems. Lars Jehrlander understryker också att MCPA-förstärkaren kompletterar Allgons övriga produktsortiment, vilket gör att Allgon i allt högre grad kan leverera helhetslösningar till kunderna. Allgon Systems nya MCPA-förstärkare är i första hand tänkt för 3G- basstationer i mobilnät. MCPA-tekniken har flera egenskaper som gör den mycket attraktiv för dagens mobilnät. En MCPA kan till exempel göra att en basstation får bättre signalstyrka, kan göras mer kompakt, och bli mer flexibel. För ytterligare information kontakta: Lars Jehrlander Telefon:08- 540 822 63 VD, Allgon Systems E-post: lars.jehrlander@allgon.se Johan von Perner Telefon: +46 8 540 833 57 VP Technology, Allgon E-post:johan.von.perner@allgon.se Systems ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01210/bit0002.pdf