Wireless Solutions får genombrottsorder på Bluetooth

Wireless Solutions får genombrottsorder på Bluetooth från Tysklands största distributör av portabla datorer Tysklands största distributör av bärbara datorer, RFI Electronic GmbH, beställer i en av världens första Bluetooth-ordrar trådlösa kommunikationsprodukter för initialt 6 miljoner kronor av Wireless Solutions, som ingår i Allgon-koncernen. Ordern är främst viktig ur ett europeiskt perspektiv då RFI Electronic GmbH, som är ledande inom företagssammanslutningen Mobile Partners International, vilket möjliggör för Wireless Solutions att föra sina produkter vidare till stora distributörer i Europa. - Detta är en viktig strategisk beställning för oss, säger Pär Bergsten VD på Wireless Solutions. Ordern är en första pusselbit i det Europeiska pussel vi nu ska lägga. Marknaden för trådlösa Bluetooth-lösningar är lika stor som antalet datasladdar som idag går ut från världens alla datorer, telefoner och handsfreeset. - Vi har undersökt världsmarknaden och letat efter en leverantör som inte bara talar om Bluetooth-lösningar utan också kan visa och leverera fungerande produkter, säger Walter Daguhn VD på RFI GmbH. Bluetooth är för oss en nyckelteknik för att ersätta kablar till portabla datorer och som marknadsledande distributör av portabla datorer och lösningar är det viktigt att snabbt kunna erbjuda de senaste teknologierna. - Ordern handlar om Bluetooth för bärbara datorer och beställningen berör PC-Card (PCMCIA) nätverkskort. RFI Electronic GmbH har 30% av den tyska marknaden och vi har fått ett "Letter of Intent" på ytterligare 25 miljoner kronor. Vi ser beställningen som ett startskott för vår globala försäljning av Bluetooth, fortsätter Pär Bergsten. För ytterligare information kontakta Jan Edhäll Telefon: 08-540 822 31 VD och koncernchef, Allgon AB Pär Bergsten Telefon: 08-564 200 22 VD, Wireless Solutions Sweden AB Claes Silfverstolpe Telefon: 08-540 822 32 Ekonomidirektör, Allgon AB ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00400/bit0002.pdf