Wireless Solutions tecknar distributionsavtal med RFI Elektronik GmbH

Wireless Solutions tecknar distributionsavtal med RFI Elektronik GmbH IT- och telekombolaget Wireless Solutions, som ingår i Allgon-koncernen, har under CeBIT mässan i Hannover tecknat ett distributionsavtal med Tysklands största distributör av bärbara datorer RFI Elektronik GmbH. Avtalet innebär att alla produkter inom området Bluetooth som RFI Elektronik planerar skall i första hand utvecklas och levereras av Wireless Solutions. - Detta avtal befäster vår ledande ställning för Bluetooth-produkter, säger Pär Bergsten, VD på Wireless Solutions. - Marknaden för trådlösa Bluetooth-lösningar är lika stor som antalet datasladdar som idag går ut från världens alla datorer, telefoner och handsfreeset, tillägger han. Wireless Solutions erhöll i januari 2000 en av världens första kommersiella beställning på Bluetooth produkter. Ordern som avsåg Bluetooth för bärbara datorer, PC-Card (PCMCIA) och "printer adapters" uppgick till cirka 6 miljoner kronor och kunden var RFI Elektronik. Samarbetet förstärks nu ytterligare i och med distributionsavtalet. RFI Elektronik ägs av tyska Lintec Computers men skall under 2000 avknoppas för börsintroducering. Företaget är Tysklands största distributör av bärbara datorer. RFI Elektronik är ledande inom företagssamman-slutningen Mobile Partners International, vilket innebär en stor möjlighet för Wireless Solutions att exponera sina produkter mot stora distributörer i Europa. För ytterligare information kontakta: Pär Bergsten Telefon: 08-564 200 22 VD, Wireless Solutions Sweden AB Epost: par.bergsten@wireless.se Per Forsberg Telefon: 08-564 200 21 Marknads och försäljningschef Epost: per.forsberg@wireless.se Wireless Solutions Sweden AB Claes Silfverstolpe Telefon: 08-540 822 32 Ekonomidirektör, Allgon AB Epost: claes.silfverstolpe@allgon.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00590/bit0002.pdf