AllTele har tecknat avtal med Teracom Boxer Group AB

AllTele och Teracom Boxer Group AB (TBG) har ingått avtal om leverans av nationellt fibernät samt internetkapacitet till stadsnätskunder.

Avtalet innebär att AllTele levererar nationellt fibernät till TBG samt internetkapacitet till de kunder som ansluter sig till stadsnät med leverans av FiberLAN-tjänster.

TBG har för avsikt att på sikt etablera sig i flera av AllTeles för närvarande 170 anslutna stadsnät med ambitionen att konsumenter ska kunna börja teckna tjänster innan årets slut och initialt i Telia Öppen fiber.

-       Vi är glada över att ha inlett det här samarbetet med Teracom Boxer Group AB som ger AllTele möjlighet att ytterligare förstärka sin position som stadsnätsleverantör, säger AllTeles VD Paul Moonga.

Kontakt AllTele
Paul Moonga, VD
E-post: paul.moonga@alltele.se

AllTele är utmanaren på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Via AllTele LDA levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster samt CATV och IPTV till privatkunder. Via AllTele Företag levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster till företag. Allt paketerat och levererat med fokus på enkelhet, bästa service och funktion.

Taggar: