AllTele offentliggör prospekt avseende upptagande till handel av nyemitterade aktier

Styrelsen för AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ) ("AllTele") har upprättat ett prospekt avseende upptagande till handel av nyemitterade aktier av serie A.

Prospektet har upprättats med anledning av upptagande till handel av 6 153 846  nyemitterade aktier av serie A i AllTele, vilka kommer att tecknas och tilldelas i samband med tillträdet av telekomoperatören Telecom3 AB (”T3”), vilket är planerat att ske den 30 december 2016. De nyemitterade aktierna utgör en del av den totala köpeskillingen och tecknas av säljarna av T3; On Top of it AB, Wilderness Consulting AB, Anderhed Invest AB och Johan Hellström Invest AB. De nyemitterade aktierna förväntas registreras och upptas till handel omkring den 5 januari 2017.

Prospektet finns tillgängligt på AllTeles hemsida, www.alltele.se.

Anders Lundström, CFO

Mobil: +46 (0)733 97 89 67