• A3/

AllTele skänker 100,000 SEK till de drabbade i Sierra Leone efter lerskredskatastrof.

Tidigt på morgonen den 14 augusti drabbades Sierra Leone av ett förödande lerskred i- och runtomkring huvudstaden Freetown, efter flera dagars skyfall och översvämningar. Hundratals människor befaras döda och tusentals har blivit hemlösa. Därför kommer AllTele att skänka 100,000 SEK till Röda Korset som är på plats och leder hjälpinsatsen.

AllTele kommer även att öppna upp nätet så att alla kunder kan ringa och skicka SMS gratis till och från Sierra Leone t.o.m. den 1 september.

”Naturen är vacker, men den kan även vara hänsynslös. Det är oerhört ledsamt när sånt här händer och vi måste ta vårt ansvar gentemot våra medmänniskor och bidra till hjälpinsatsen på de sätt vi kan.” säger Johan Hellström, VD för AllTele.

Johan Hellström, CEO AllTele

Mobil: +46 (0)706 56 77 90

E-post: johan.hellstrom@alltele.se

AllTele är utmanaren på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Via AllTele Privat levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster samt CATV och IPTV till privatkunder. Via AllTele Företag levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster till företag. Allt paketerat och levererat med fokus på enkelhet, bästa service och funktion.

Taggar: