AllTele stärker sin finansiella ställning

AllTele har som ett led i att stärka bolagets finansiella ställning löst återstående konvertibelskuld motsvarande 25 MSEK.

Som ett led i vårt arbete med att minska skuldsättningen med 50 MSEK under 2013 har AllTele löst återstående del av konvertibellånet hos Pemberton, motsvarande 25 MSEK.

-       Målsättningen är att vid årets slut ha minskat bolagets skuldsättning med 50 miljoner kronor och därmed stärka bolagets finansiella ställning och öppna upp för framtida investeringar och förvärv, säger Paul Moonga, VD. Att lösa konvertibellånet mot Pemberton är ett första steg i denna process.

Kontakt AllTele
Paul Moonga, VD
E-post: paul.moonga@alltele.se

AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget är utmanaren på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Via AllTele LDA levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster samt CATV och IPTV till privatkunder. Via AllTele Företag levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster till företag. Allt paketerat och levererat med fokus på enkelhet, bästa service och funktion.

Taggar: