• A3/

Kommuniké från AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolagets (publ) extra bolagsstämma den 14 december 2016

På dagens extra bolagsstämma i AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ) (”Bolaget”) beslutades om godkännande av förvärvet av Telecom3 AB (”T3”) samt om apportemission.

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att godkänna Bolagets förvärv av samtliga aktier i T3 samt om emission av högst 6 153 846 nya A-aktier med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, varvid Bolagets aktiekapital kan ökas med högst 1 230 769,20kronor. Rätt att teckna de nya aktierna tillkommer säljarna av T3. Betalning för tecknade aktier ska ske genom tillskjutande av det antal aktier i T3 som motsvarar ett värde om 99 999 997,50 kronor, till en teckningskurs om 16,25 kronor per aktie i Bolaget.

För mer information kontakta:

Anders Lundström, CFO

anders.lundstrom@alltele.se

AllTele är utmanaren på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Via AllTele Privat levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster samt CATV och IPTV till privatkunder. Via AllTele Företag levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster till företag. Allt paketerat och levererat med fokus på enkelhet, bästa service och funktion.