Almedalsdrinken 2013 är redan en succé

2012 lanserades Almedalsdrinken för första gången och blev en av snackisarna i sociala medier under Almedalsveckan och utsågs även till Hetast i Almedalen. I år ligger ribban högre och redan nu, en vecka innan Almedalen kör igång, står det klart att Almedalsdrinken redan är större än förra året.

— Almedalsdrinken är ett bevis på att det finns en stor efterfrågan på god alkoholfri dryck, jag hoppas alla besökare i Almedalen får sig en sipp under veckan, säger Linda Engström, talesperson för organisationerna bakom Almedalsdrinken.

I nuläget kommer 14 restauranger att servera drinken och årets nyhet, det mobila drinkteamet, har fått fler bokningar än förväntat. Genom att förboka på almedalsdrinken.se kan man få drinkteamet till olika mingel och arrangemang för att servera Almedalsdrinken. 9 arrangemang är bokade och drygt 3000 Almedalsdrinkar är beställda. Utöver det kommer Almedalsdrinken att serveras varje dag i Soberian, vid Kilgränd, bredvid Donners plats.

— Många arrangörer väljer att locka med spännande gäster, spetsiga frågeställningar och nytänkande utspel. Tiden när gratis rosé var dragkroken är förbi, det syns inte minst med den alkoholfria trenden som bara växer sig starkare för varje år, avslutar Linda Engström.

Mer info om Almedalsdrinken finns på www.almedalsdrinken.se

Linda Engström, talesperson Almedalsdrinken

Bakom Almedalsdrinken står följande organisationer:

Citat

Linda Engström