Beroendecentrum Stockholm:​Är det svårt med brukarinflytande?

Begreppen brukare, brukarorganisation och brukarinflytande används allt flitigare, men vad betyder det? Och hur mycket inflytande får egentligen brukaren? Debatt kring brukarmedverkan och brukarrevision, och nyttan av dem.

Under Almedalenveckan anordnar Beroendecentrum Stockholm en paneldebatt kring brukarmedverkan. Dessutom presenteras en ny form av brukarinflytande – certifierad HBT-mottagning.

Tid: Onsdag 7 juli kl. 11.15-12.00
Plats: Hästgatan 10, Psykisk-hälsa kaféet (Visby Kaffe och Chokladaffär)

Medverkande:
Camilla Svenonius , RFHL, Berne Stålenkrantz, Svenska Brukarföreningen, Ann-Marie Wulfstrand-Byhlin , Verdandi, Gunborg Brännström, projektchef Kunskap till praktik, Sveriges Kommuner och Landsting och Åsa Magnusson , biträdande verksamhetschef Beroendecentrum Stockholm. Moderator: Ted Bergdahl .

Anna Liedbergius, Beroendecentrum Stockholm, tel 0701-655584
Gunborg Brännström, Sveriges Kommuner och Landsting, tel 070-4843254