BLICC, Business Leaders Initiative on Climate Change: Föregångare – vinnare eller förlorare?

BLICC, Business Leaders Initiative on Climate Change, arrangerar den 6 juli kl 13-15 ett lunchseminarium i Almedalen på Teaterskeppet.

Seminariet handlar om företag som går före i klimatarbetet – är de vinnare eller förlorare? Finns det företag som blir förlorare när utsläppen ska minskas och lönsamheten ska öka? Hur skapar man ett företagsklimat som gynnar minskade utsläpp? Vilka företag är vinnare i det kolsnåla samhället?

Talare:

Marian Radetzki, professor i nationalekonomi vid Luleå Tekniska Universitet

Svante Axelsson, generalsekretare, Naturskyddsföreningen

Urban Karlström, statssekreterare Finansdepartementet (kd)

Karin Svensson Smith, riksdagsledamot (mp)

Anders Egelrud, Vd Fortum Värme

Johan Skoglund, Vd JM

Sidekick:

Sten Bergström, professor, SMHI

Moderator:

Nina Ekelund, Respect, projektledare BLICC

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA: