Entreprenörskapsforum: Akademisk examen = bättre karriärvägar, löneutveckling och entreprenöriellt tänkande?

Vad förklarar regionala skillnader bland examinerade från högskolor och universitet med avseende på utbildningsnivå, sysselsättning, entreprenörskap och löneutveckling?
Forskare, politiker, företagare medverkar.

I seminariet presenteras och diskuteras en helt ny studie om utbildningsnivå,entreprenörskap, sysselsättning och löneutveckling bland examinerade från universitet och högskolor i Sverige. Studien visar på regionala skillnader med avseende på bl.a. utbildningens inriktning och faktorer som t ex kön, etnisk bakgrund och arbetsmarknadsregion.

Tid: Måndag 5 juli kl 13.00-15.00
Plats: Wisby Strand Congress & Event, Lokal Ala

Medverkande:
Folke Snickars , professor, KTH, Anders Flodström , f.d universitetskansler Högskoleverket, Thord Andersson , enhetschef, Regionförbundet Örebro, Pontus Braunerhjelm , professor och VD, Entreprenörskapsforum.

Moderator: Ulrika Stuart Hamilton , vice VD, Entreprenörskapsforum

Kontaktperson:
Britt-Marie Nordström, projektledare Entreprenörskapsforum, tel 070-562 96 33

Om Entreprenörskapsforum:
Entreprenörskapsforum är en oberoende stiftelse som medverkar i det offentliga samtalet för att nå ut med ny och relevant forskning om småföretag, entreprenörskap och innovationer. Syftet är att genom ökad kunskap bidra till förbättrade förutsättningar för entreprenörskap, företagsamhet och innovationer i Sverige. Läs mer på www.entreprenorskapsforum.se