Entreprenörskapsforum: Hur påverkar etniska koncentrationer invandrares sysselsättning och företagande?

I seminariet diskuteras effekterna av etniska koncentrationer till vissa städer/regioner för invandrares sysselsättning, företagande och inkomstutveckling jämfört med att boende och ekonomisk verksamhet sprids till fler regioner.

Tid: Torsdag 8 juli kl 10.30-12.30
Plats: Wisby Strand Congress & Event, Lokal Ala

Medverkande:
Benny Carlson, professor, Lunds universitet, Pieter Bevelander, docent Malmö högskola, Christer Hallerby, statssekreterare, Elias Eldenblom, gotlandsföretagare med rötter i Turkiet, och Pontus Braunerhjelm, professor och VD Entreprenörskapsforum.

Moderator: Ulrika Stuart Hamilton, vice VD Entreprenörskapsforum
Kontaktperson: Britt-Marie Nordström, projektledare Entreprenörskapsforum, tel 070-562 96 33

Om Entreprenörskapsforum:
Entreprenörskapsforum är en oberoende stiftelse som medverkar i det offentliga samtalet för att nå ut med ny och relevant forskning om småföretag, entreprenörskap och innovationer. Syftet är att genom ökad kunskap bidra till förbättrade förutsättningar för entreprenörskap, företagsamhet och innovationer i Sverige. Läs mer på www.entreprenorskapsforum.se