Gröna Bilister: Fyra snabba seminarier på Briggen Tre Kronor i Almedalen

​Onsdag den 7 juli kl. 17.00–21.00 på Briggen Tre Kronor i Visby gästhamn kommer Gröna Bilister med samarbetspartners anordna en mingelkväll med klimatfokus.

Kvällen kommer att innehålla lanseringen av boken Bromsklossarna, klimatdebatter med kända svenska politiker, goda exempel och mycket mer.  Vi utlovar tempo, motsättningar och goda konkreta förslag!

Varför har vi inte samma krav på alla drivmedel, vad vet du om klimatpåverkan från våra fossila alternativ? Tillsammans med SVEBIO presenteras organisationernas syn på hur likvärdiga upphandlingskrav kan och måste ställas på alla bränslen, ingen särbehandling. Idag ställs det betydligt hårdare krav på importerade biobränslen.

Tillsammans med ALMEGA och Telia beskriver vi också hur grön IT kan vara en del i den gröna omställningen.

Varmt välkommen!

Jakob Lagercrantz, ordförande för Gröna Bilister