Hotell- och Restaurangfacket och Kommunal: Varför finns det inte Nattis när det finns Dagis?

Sveriges kommuner har idag ingen skyldighet att ordna barnomsorg utanför kontorstid. Varför har de inte det? Hotell- och restaurangfacket och Kommunal bjuder in till seminarium och diskussion om barnomsorg utanför kontorstid.

Vårdbiträden, brandmän och hotell- och restaurangpersonal jobbar dygnet runt för att ge oss den service och trygghet som vi behöver och efterfrågar. Men ställer samhället upp för de som jobbar andra tider än 09-17? Varför har inte föräldrar som jobbar kvällar och helger rätt till barnomsorg?

Kommunal och Hotell- & Restaurang facket bjuder in till ett seminarium och diskussion om barnomsorg utanför kontorstid.

Tid: onsdag den 7 juli klockan 11.00-12.15
Plats: Restaurang Hamnplan 5, Visby

Deltar gör
Ella Niia, ordförande Hotell- & Restaurangfacket,
Annelie Nordström, ordförande Kommunal,
Veronica Palm, (s) riksdagsledamot
Maria Stockhaus, (m) ordförande SKL:s utbildningsberedning
Helene Sigfridsson, generalsekreterare Makalösa Föräldrar,
Per-Arne Andersson, chef för lärande & marknad SKL

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:
Lovisa Lagerström Lantz, Kommunikationschef HRF, 070 – 592 45 46
Märit Rönnols, pressekreterare Kommunal, 010-4427130

Hotell- och Restaurangfacket, HRF, organiserar 38.000 anställda på hotell, restauranger, barer, nattklubbar, kasinon, konditorier, cateringföretag, bingo- och bowlinghallar, konferens- turism- och nöjesparksanläggningar. Medlemmarna jobbar inom en mängd yrken. Förbundet bildades 1918.
Fackförbundet Kommunal organiserar drygt 500 000 anställda i kommuner, landsting och privat sektor. Åtta av tio medlemmar i Kommunal är kvinnor. En tredjedel är under 30 år eller yngre. Läs mer om Kommunal på www.kommunal.se/Om-Kommunal