Internationella ​Programkontoret: Internationella Utlandsstudier – gynnar det karriären?- seminarium onsdag den 7 juli

​Varje år väljer cirka 25 000 svenska studenter att studera eller praktisera utomlands. Men vad betyder det för deras karriärer? Blir de mer eftertraktade på arbetsmarknaden? Onsdag den 7 juli presenterar Internationella programkontoret tillsammans med Svenskt Näringsliv en ny undersökning om hur arbetsgivare ser på internationella erfarenheter.

I studien ”Arbetsgivares syn på utlandserfarenhet” har cirka 1 000 arbetsgivare i form av privata företag, myndigheter och verk svarat på hur de ser på vikten av internationell erfarenhet hos framtida medarbetare. Välkommen till en presentation av studien, med efterföljande paneldiskussion.

Medverkar gör bland andra Ulf Melin (generaldirektör Internationella programkontoret), Fredrik Jonsson (Internationella programkontoret), Mikaela Almerud (Svenskt Näringsliv), Håkan Regnér (Saco), Chantal Coté (Internationella Handelshögskolan i Jönköping) och Sofia Sjödin (tidigare stipendiat).

Tid och plats:

Tid: Onsdag den 7 juli kl. 16-18.00
Plats: Globala mötestorget, Donnersgatan i Visby
Arrangörer: Internationella programkontoret i samarbete med Svenskt Näringsliv

För frågor, kontakta:
Carina Bildt, enhetschef Internationella programkontoret
E-post: carina.hellgren@programkontoret.se

Om Internationella programkontoret
Internationella programkontoret är en statlig myndighet stöder internationellt utbyte och samarbete inom utbildning. Våra program och aktiviteter riktar sig till alla nivåer och former av utbildning - från förskola till universitet, yrkesutbildning och vuxenutbildning.

Läs mer på vår webbplats, www.programkontoret.se