Stockholms Läns Landsting: ​Pressinbjudan - Riksundersökning om skolelevers drogvanor presenteras

-         Hur mycket dricker våra unga?

-         Ökar narkotikaanvändningen?

-         Är dopning ett ungdomsproblem?

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, presenterar den årliga drogvaneundersökningen vid ett seminarium i Almedalen. Undersökningen har genomförts årligen bland elever i grundskolans år 9 sedan 1971. Undersökningen genomförs som anonym gruppenkät i klassrummen på ett riksrepresentativ urval av klasser. I 2010 års undersökning deltog drygt 4 800 elever.

Undersökningen presenteras av forskningssekreterare Thomas Hvitfeldt vid ett seminarium. Resultaten kommenteras av Hans Swärd, professor vid Socialhögskolan i Lund. Vi en efterföljande pressträff medverkar även representanter från de politiska ungdomsförbunden.

Tid: Onsdagen den 7 juli kl 10.00-11.00

Plats: Scenen Internationella Torget, Silon