Sveriges Ingenjörer: Ingenjörer ger tillväxt i Almedalen

”Andra pratar tillväxt – Sveriges ingenjörer skapar den” är temat för Sveriges Ingenjörer under Almedalsveckan 4-10 juli i Visby. Utöver seminarier på plats kommer vi att blogga, twittra och bjuda på streamade webbsändningar.

Är du på Gotland är du varmt välkommen. Annars kan du följa våra aktiviteter och delegater via www.sverigesingenjorer.se/almedalen . Här är våra seminarier:

Innovation för Sveriges framtid
Måndag 5 juli kl 13.15 – 14.45  Kårhuset Rindi, Tage Cervins gata 1
Sveriges är beroende av innovationer. Vår framtida tillväxt och välfärd bygger på att Sveriges fortsätter att vara ett ledande innovationsland. Men hur ska vi klara den allt hårdare globala konkurrensen? I panelen:
- Peter Honeth, statssekreterare utbildningsdepartementet
- Hans Jeppson, utredare innovationsupphandlingsutredningen
- Charlotte Brogren, generaldirektör Vinnova
- Laura Hartmann, forskningschef SNS
- Mats Leijon, professor Uppsala universitet, Seabased
- Dan Jangblad, strategidirektör Saab AB

Trygghet för tillväxt
Tisdag 6 juli kl 13.00 – 14.30  Kårhuset Rindi, Tage Cervins gata 1