Sveriges Ingenjörer: Las-debatt 6 juli

​PRESSINBJUDAN 2010-07-06
”Andra pratar om tillväxt – Sveriges ingenjörer skapar den” är temat för Sveriges Ingenjörer under Almedalsveckan 2010 i Visby. Välkommen till vårt seminarium på tisdag 6 juli, om Las:

Trygghet för tillväxt

Vissa menar lagen om anställningsskydd (Las) är föråldrad och skrotfärdig – andra att lagen skapar den trygghet som är förutsättningen för utveckling och individuellt risktagande.
Vad finns det för alternativ till Las? Hur kombinerar vi ett skydd för individen med en modern och dynamisk arbetsmarknad? I panelen:

• Anna Ekström , ordförande Saco
  • Stefan Fölster , chefekonom Svenskt Näringsliv
  • Svante Nycander, arbetsmarknadspolitisk expert
  • Per Skedinger , docent Institutet för näringslivsforskning
  • Tomas Tobé , riksdagsledamot (M), arbetsmarknadsutskottet
  • Patrik Björck , riksdagsledamot (S), arbetsmarknadsutskottet
  • Desirée Pethrus Engström , riksdagsledamot (KD), arbetsmarknadsutskottet

Tid : Tisdag 6 juli kl 13.00 – 14.30

Plats : Kårhuset Rindi, Tage Cervins gata 1

Varmt välkommen!

Se även  www.sverigesingenjorer.se/almedalen   där vi bloggar, twittrar och bjuder på streamade webbsändningar.

För mer information:
Frida Lejonqvist, kommunikatör, 070-657 80 88

Sveriges Ingenjörer bildades då Civilingenjörsförbundet och Ingenjörsförbundet gick samman år 2007.
Det är med sina 125 000 medlemmar det största förbundet inom akademikerorganisationen Saco.
Se även www.sverigesingenjorer.se