Teknikdelegationen: ​Påminnelse om inbjudan till: Mycket snack och lite verkstad!

Ett seminarium i 3D om hur vi säkrar sysselsättning och hållbar tillväxt.

Hur står sig Sverige i den globala konkurrensen? Innebär bristerna i dagens utbildningssystem att vi riskerar kunskaps- och företagsflytt till följd av underskott på kompetent arbetskraft inom landets gränser? Vad kan vi göra för att säkra vår konkurrenskraft ur ett närings-, arbetsmarknads- och utbildningspolitiskt perspektiv?

Detta och mycket mer ska debatteras när Teknikdelegationen bjuder in till Mycket snack och lite verkstad. Du kommer att bjudas på perspektiv från prominenta gäster till både höger och vänster (högskole- och forskningsminister Tobias Krantz [FP], riksdagsledamot Mikael Damberg (S), m.fl.) och efterföljande mingel med tilltugg.

Välkommen!

När:
Måndag 5 juli kl. 16:30 – 17:50 med efterföljande mingel

Var:
PayEx-huset, S:t Hansplan 1, Visby

Medverkande:
Tobias Krantz (FP), högskole- och forskningsminister. Mikael Damberg (S), riksdagsledamot, talesman forsknings- och utbildningsfrågor. Anders Knape, ordförande Sveriges kommuner och landsting, SKL. Anne-Marie Fransson, förbundsdirektör IT- och Telekomföretagen, Almega. Jan-Eric Sundgren, direktör AB Volvo. Peter Larsson, samhällspolitisk direktör, Sveriges Ingenjörer . Ola Alterå, statssekreterare Näringsdepartementet. Magnus Johansson (MP), ledamot partistyrelsen.

Anmäl dig gärna via Teknikdelegationens hemsida www.teknikdelegationen.se.

Mer information:
www.almedalsveckan.info/event/user-view/6825
www.teknikdelegationen.se

Om Teknikdelegationen:
Teknikdelegationen är tillsatt av regeringen med uppdrag att arbeta för att öka barns och ungdomars intresse för matematik, naturvetenskap, teknik och informations- och kommunikationsteknik (IKT). Läs mer på www.teknikdelegationen.se

Kontakt:

Sofia Yngwe, Kommunikatör Teknikdelegationen, 08 - 405 28 12, 070-253 68 06, sofia.yngwe@education.ministry.se