Tryggare Sverige: ​Ann Hellströmer får Eldsjälspriset!

​I dag får Ann Hellströmer, Tryggare Sveriges ombudsman för brottsdrabbade, mottaga det fina och prestigefyllda Eldsjälspriset. Priset delas ut av stiftelsen Oscar Hirsch´s Minne.

- Priset går till personer som brinner för sitt arbete och som arbetar obyråkratiskt och oegennyttigt, berättar Lisbeth Franzon, representant för stiftelsen Oscar Hirsch´s Minne.

Ann Hellströmer har under många år arbetat för brottsdrabbades rättigheter och är sedan drygt ett år tillbaka Ombudsman för brottsdrabbade vid Tryggare Sverige

Priset delas ut den 8 juli under Almedalsveckan (kl. 14.00) på Knägränd 4.

Kontakt: Magnus Lindgren 08-555 35 290/070-510 29 84.

____________________________________________________________________________________________________

Tryggare Sverige en partipolitiskt och religiöst obunden NGO (non-govern­mental organization) som drivs i form av en allmän­nyttig stiftelse av folk­rörelse­karaktär. Stiftelsen bildades år 2008 med målsättningen att för­bättra situa­­tion­en för de som drabbas av brott och för att utveckla det brottsförebyggande arbetet i vårt land.