Fyra nya bemanningsföretag auktoriserade

Ytterligare fyra företag har beviljats bemanningsföretagens auktorisation som infördes i oktober i år. Nu finns 59 auktoriserade bemanningsföretag på marknaden.

Auktorisationen, som tagits fram i samarbete med LO, HTF och Akademikerförbunden, gäller för ett år i taget, därefter måste företagen ansöka igen. – Den korta giltighetstiden gör auktorisationen levande och pålitlig och för kunderna är det en bekräftelse på att bemanningsföretaget är en seriös partner i arbetslivet, säger Eva Östling Ollén, förbundsdirektör för Bemanningsföretagen. För att beviljas auktorisation ska företaget bland annat vara medlem i Bemanningsföretagen och Svenskt Näringsliv, följa Bemanningsföretagens etiska regler och vara bundna av kollektivavtal. Följande bemanningsföretag har idag beviljats auktorisation: Assist Bemanning Skåne AB Caland AB Hjärtlanda AB TPS VårdTeam AB För frågor kontakta: Eva Östling Ollén, tel 070-345 69 68