Myt och verklighet inom den privata vården

Medieseminarium: Myt och verklighet inom den privata vården Privat vård är bara för de rika. Privata vårdgivare tänker bara på att tjäna pengar och struntar i både patienter och medarbetare. Detta är tre av de vanligaste myterna om privata vårdföretag. Välkommen till ett medieseminarium om vad som är myt och vad som är verklighet i den privat drivna vården. Tid: den 6 december kl 13.00 Plats: Hovslagargatan 5, 1 tr (Hovslagarens förhandlingslokaler) På seminariet presenterar vi en ny rapport "Myter och fakta om privat bedriven vård och omsorg i Sverige". Rapporten behandlar bland annat entreprenader och kundvalssystem, patienternas och personalens syn på privata vårdföretag, politikers och samhällets syn på privat vård samt spelregler för etablering av privat bedriven vård. Ari Kirvesniemi, förbundsdirektör Privatvården, Ulf Lindberg, näringspolitisk chef Privatvården, Gösta Jedberger, VD Praktikertjänst AB samt Kerstin Einevik-Bäckstrand, författare till rapporten, medverkar vid seminariet. Välkommen! Kontakta oss: Ari Kirvesniemi, förbundsdirektör Privatvårdens Arbetsgivarförbund, tel: 08-762 69 99, mobil: 070-345 69 99 Ulf Lindberg, ansvarig för näringspolitiska frågor, tel: 08-762 69 51, mobil: 070-345 69 51 Yvonne Gustavsson, pressjour, mobil: 070-345 68 48 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00460/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00460/bit0001.pdf