Pressinbjudan: ALMEGA kommenterar Svensk Lokförarförening, SLFFs strejk

ALMEGA kommenterar Svensk Lokförarförening, SLFFs strejk Tid: måndagen den 8 oktober kl 10.30 Plats: ALMEGAs café, Blasieholmsgatan 5, Stockholm Svensk Lokförarförening väljer att återigen varsla om strejk, eftersom ALMEGA inte accepterar att teckna ett särskilt avtal med SLFF. Den svenska arbetsmarknadslagstiftningen ger omfattande rättigheter åt fackliga organisationer med kollektivavtal. Det rådande systemet på arbetsmarknaden fungerar inte med utbrytargrupper som driver egna krav. Exakt vad detta innebär och varför arbetsgivarna inte kan acceptera många olika avtalsparter förklarar Jonas Milton, förbundsdirektör ALMEGA Tjänsteförbunden och Harriet Lövén, avtalsansvarig för spårtrafiken. Välkommen! Kontaktpersoner: Jonas Milton, förbundsdirektör ALMEGA Tjänsteförbunden, tel: 08-762 69 74, mobil: 070-345 69 74 Harriet Lövén, bitr förbundsdirektör ALMEGA Tjänsteförbunden, tel: 08-762 68 82, mobil: 070-345 68 82 Pressjour: Yvonne Gustavsson, informatör ALMEGA, tel: 08-762 68 48, mobil: 070-345 68 48 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011005BIT00570/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011005BIT00570/bit0001.PDF