Presskonferens på Forumdagen 2002

Presskonferens på Forumdagen 2002 I samband med Forumdagen 2002 presenterar Forum för tjänsteföretagare en ny undersökning av SKOP. Av undersökningen framgår hur svenska folket tycker att politiker kan bidra till framväxten av nya tjänsteföretag och fler jobb. Vid pressträffen medverkar bland andra Ulf Lindberg, näringspolitisk chef på Forum för tjänsteföretagare. Datum: onsdagen den 20 mars Tid: klockan 11.30 Plats: ALMEGA-huset, Blasieholmsgatan 5, Stockholm Temat för Forumdagen 2002 är "Chans att växa" och seminariet pågår mellan 13.00-15.30. Vid seminariet medverkar en rad tjänsteföretagare och Magnus Henrekson, professor i ekonomi med särskild inriktning på det svenska näringslivets utveckling och den ekonomiska politiken. Välkommen! Kontakta oss för mer information: Ulf Lindberg, näringspolitisk chef Forum för tjänsteföretagare, tel: 08-762 69 51, mobil: 070-345 69 51 Yvonne Gustavsson, press- och information, tel: 070-345 68 48 Forum för tjänsteföretagare - ett näringspolitiskt samarbete mellan ALMEGA Tjänsteförbunden, Vårdföretagarna, ALMEGA IT-företagens Arbetsgivarorganisation och Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund. Tillsammans representerar organisationerna ca 6 500 tjänsteföretag och med än 300 000 medarbetare. Här finns bl a IT-företag, konsulter, friskolor, bemanningsföretag, revisorer, privata vårdgivare och kommunikationsföretag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/18/20020318BIT00930/wkr0002.pdf