Under januari månad uppgav cirka en halv miljon svenskar att de handlat på Internet - detta enligt millenniets första Shoppingrapport 2000:1 från MMXI Nordic (f.d. Sifo Interactive Media) Smakprov ur rapporten är att * bidlet.se var den shoppingsajt som hade flest unika besökare * mest tid i snitt tillbringades på "småannonssajten" blocket.se * de flesta som handlar uppger att de gör det från svenska sajter som säljer CD-skivor och böcker I Shoppingrapport 2000:1 ges även svar på frågorna: * Hur många som nätshoppar * Vilka grupper som handlar via Internet * De mest besökta shoppingsajterna * Vad man handlar * Varför man handlar - eller avstår från att handla - via Internet * Vilka som kommer att handla i framtiden - de potentiella nätshopparna Den nya Shoppingrapporten innehåller även information om utvecklingen av antal webbanvändare under det senaste året. För ytterligare information om Shoppingrapporten se www.mmxinordic.com eller gå till www.zedir.se/nav/index.asp?sida=6&urlcode=/sifo/frame.asp?url=/sifo/senast e_nytt/shopping.htm där medlemmar på Zedir.se kan köpa rapporten till medlemspris. Ytterligare information om Zedir.se ges av: Johan Dahlin, Community Director för Zedir.se tel. 070-316 41 56 Zedir.se är ett så kallat virtual community för IT-branschen och alla som är intresserade av företagande och internet. Här samlas viktig branschinformation, presenteras nya undersökningar och erbjuds kontakter och nya affärsmöjligheter. Partners till Zedir.se är: ALMEGA, IT-Företagen, Dagens IT, Exportrådet, FörebildsFöretaget, IT- branschen, Jobline, KompetensGuiden.net, KPMG, MMXI Nordic (f.d. Sifo Interactive Media), Svensk Börsinformation, Sveriges Tekniska Attachéer, TELDOK, Advokatfirman Vinge samt Vision. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000306BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000306BIT00280/bit0002.pdf