Pressinbjudan: Event: Techtrenderna i Startup Sverige

Dag: 4 juni

Tid: Event 16.00 -17.00 följt av mingel med videojockey

Plats: SUP 46, Start Up People of Sweden, Regeringsgatan 29, Stockholm

OSA: Senast 2 juni. Anmäl dig här: http://www.almi.se/Aktuellt/Inbjudan-Techtrenderna-i-Startup-Sverige/

Livesändning på: www.almi.se

Inom Almis inkubationsprogram BIG Sweden (Business Incubation for Growth) finns i dag landets ledande inkubatorer. Nära 600 startupbolag får affärscoachning varje år i inkubatorerna. Den 4 juni korar vi Tech 20 – listan över Sveriges vassaste teknikbolag i inkubatorerna, dvs. de bolag som har en potential att bli the next BIG thing och potential att göra avtryck på världsmarknaden

För att platsa på Tech 20 listan ska företagen:

• Utveckla en unik produkt ­eller tjänst med stor internationell potential och ha förutsättning att helt förändra sin bransch eller skapa nya marknader

• Lösa ett stort kundproblem

• Ha en affärsidé som bygger på en innovativ teknologi

• Vara antagen i en av Sveriges inkubatorer

Listan över de 20 vassaste techbolagen i inkubatorerna koras av en namnkunnig jury bestående av: Martha Sjögren; Investment Manager Northzone, Johan Jörgensen; Internetentreprenören,
    Eva Fors; Director of Marketing & Operations Microsoft Sverige, Johan Siwers; Partner d-AX, Axel Johnsons koncernens nystartade riskkapitalbolag och investerar i digitala entreprenörsbolag, Susanna Baltcheffsky; Chefredaktör Ny Teknik, Johan Sköld; Serieentreprenör och vVD Knowit, Magnus Lundin; VD SiSP, Anna Hallberg: vVD Almi Företagspartner, Lena Fridlund Forsgren; Investment Manager Almi Invest

Det här ett event du helt enkelt inte får missa!

Program:

• Årsrapport över utvecklingen i Sveriges inkubatorer presenteras, Anders Nilsson, Almi Inkubation

• Ny Tekniks hetaste techtrender 2014 presenteras, Susanna Baltcheffsky chefredaktör Ny Teknik

• Techtrender bland de nominerade bolagen presenteras

• Tech 20 – Listan över Sveriges vassaste techbolag i inkubatorerna offentliggörs

• Utvalda bolag från listan presenterar sina vassa innovationer

• Juryn utser sina favoritbolag

• Mingel & lättare förtäring med underhållning av videojockey

Vid frågor kontakta:

Anders Nilsson, Affärsområdeschef Almi Inkubation, anders.g.nilsson@almi.se 070-674 20 02

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vi erbjuder rådgivning, lån och riskkapital i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Vi ansvarar också för det statliga inkubatorprogrammet. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet.