Pressinbjudan till utdelningsceremonin av Kung Carl XVI Gustafs pris till Årets Nybyggare

Ceremonin förrättas och inleds av H.M. Konungen.

Priset Årets Nybyggare har till syfte att visa på den entreprenöriella kraft som finns hos våra nya svenskar

Det instiftades år 2000 av IFS, Stiftelsen IFS Rådgivningscentrum i samarbete med SEB och Almi Företagspartner AB.

Priset består av två kategorier. Den ena kategorin vänder sig till personer, som nyligen har startat ett företag. Den andra kategorin vänder sig till personer som redan byggt och driver ett företag i tillväxt samt är nytänkande inom sin bransch.

Målet är att skapa förebilder för alla nya svenskar som valt att starta eget företag. Likt våra utvandrare har dessa nya svenskar tagit spaden i egen hand för att försörja sig själva och de sina, något vi premierar.

Efter utdelningsceremonin ges tillfälle för media att intervjua pristagarna och övriga medverkande.

Dag: 1 november 2016

Tid: kl. 14:30, platserna skall vara intagna senast kl. 14.15

Plats: Bernadottebiblioteket, Kungliga Slottet

Anmälan är obligatorisk och görs till