Peter Herte blir ny VD för AlphaHelix

Peter Herte har den 10 maj 2017 utsetts till VD för AlphaHelix Molecular Diagnostics AB.

Peter Herte är civilekonom och kommer närmast från en position som marknadschef för Synsam. Tidigare har Peter bland annat varit VD för Grey Healthcare. Han har därtill lång internationell erfarenhet från sälj- och marknadsbefattningar inom healthcare/pharma från bland annat Roche och Aventis.

”Peter har lång erfarenhet av  internationell marknadsföring inom Life Science. Nu känns steget ut i Världen betydligt lättare. Vid rekryteringen var det viktigt för oss att hitta någon som hade gjort detta tidigare; framgångsrikt etablerat nya produkter på internationella marknader.” säger styrelseordförande Mikael Havsjö i en kommentar.

”Det här skall bli mycket spännande. AlphaHelix är verkligen ett unikt bolag. Utvecklingsbolag brukar ju leva på nyemissioner för att fram nya, oprövade produkter. AlphaHelix är mycket starkt finansiellt och har flera konkurrenskraftiga produkter som redan har proof-of-concept och viktiga referenskunder. Min ambition är att göra AlphaHelix till ett internationellt bolag. kommenterar Peter Herte utnämningen

Peter kommer att fokusera mycket på att marknadsföra BugScreener™ den första tiden.

”Här har AlphaHelix ett guldägg. Hela Europa talar om multiresistens och AlphaHelix verkar ha den snabbaste och billigaste lösningen för att screena.” tillägger Peter Herte

Peter tillträder sin nya roll på företagets årsstämma den 23 maj. Han efterträder Mattias Molin, som sedan tidigare aviserat att han slutar för att segla med sin familj.

Mikael Havsjö

Peter Herte

peter.herte@alphahelix.com

Denna information är sådan information som AlphaHelix Molecular Diagnostics AB(publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10:a maj 2017.

Taggar: