Rob™ har CE IVD godkänts

Det ledande testinstitutet TÜV Rheinland®har CE IVD godkänt vätskeroboten Rob™ efter flera månaders tester. Rob™ var sedan tidigare CE certifierad men har nu alltså genomgått omfattande fysiska tester som bevisar instrumentets prestanda.

”Det är mycket glädjande att Rob™ har klarat de rigorösa tester som ingår i CE IVD registreringen. CE IVD förenklar för tillverkare av diagnostiska tester att certifiera testerna med Rob™ som vätskehanterare. Det här är en kvalitetsstämpel som återigen visar att Rob™ ligger i absolut framkant” , säger Mikael Havsjö, AlphaHelix Technologies, i en kommentar.

” Rob™ går från klarhet till klarhet. Vi vet redan att pris, precision och produktivitet är områden där Rob™ ligger främst. Att nu Rob™, som enda instrument av sitt slag, är CE IVD certifierat är självfallet mycket positivt”, kommenterar Peter Herte VD för AlphaHelix Molecular Diagnostics.

Mikael Havsjö
mikael.havsjo@alphahelix.com

Peter Herte
peter.herte@alphahelix.com

Denna information är sådan information som AlphaHelix Molecular Diagnostics AB(publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 juli 2017.