Sluter distributionsavtal med Rhenium i Israel

AlphaHelix har slutit ett distributionsavtal med Rhenium, en av Israels ledande distributörer av laboratorieutrustning i Israel.

Rhenium Medical är starka på inom både klinisk diagnostik och forskning samt har en erfaren och stark service organisation, vilket belyses av de starka och välkända leverantörer de arbetar med idag. Att de också valt att arbeta med AlphaHelix  känns som ett gott erkännande för våra produkter.”, säger Mikael Havsjö, AlphaHelix Technologies, i en kommentar.

” Skönt att höstens fokus på att stärka distributörsnätverket ger resultat. Det är en förutsättning för att kunna exploatera produkter som tex. Rob™ på många marknader. Vi har en förhoppning att kunna presentera fler avtal inom kort ”, kommenterar Peter Herte VD för AlphaHelix Molecular Diagnostics.

Mikael Havsjö

Peter Herte
peter.herte@alphahelix.com

Denna information är sådan information som AlphaHelix Molecular Diagnostics AB(publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 december2017.